Kultuur ja Elu 3/2009


Kultuur ja Elu 2/2009

 

 

 

 


Tallinna perfomance

Valimised on tulemas, aga seekord on valimiseelne õhkkond küll omapärane. Erakonnad ennast eriti ei reklaamigi. Ei saa ju keegi lubada, et tema toob taevamannat või rahasadu. Aeg on segane ja ettearvamatu.

Savisaar üksi on leiutanud uue reklaami­stiili – „Tallinna perfomance”, näidates end koos aedviljade ja haluvirnadega või elektripistikute ees. Võib arvata, et selline võte ka mõjub, sest rahvale ju meeldivad šõumehed. 50 aasta jooksul ennast meie pealinna sisse seadnud muulased toetavad teda niikuinii, samuti sundüürnikud ning toimetulekutoetuse saajad, töötutest ajutiselt reisisaatjateks ja trammikoristajateks saanutest rääkimata...

Ent kõik see on ju vaid šõu ja näitemäng. Ei huvita näitekunstnikku Savisaart miski ega keski, tema siht on minna hooga Toompeale – peaministriks. Propagandamasin töötab linnarahva raha eest täie hooga, nodi ja tellimusi saavad vaid keskerakonnaga seotud ärimehed ja toetajad; korruptsioon ja käsi-peseb-kätt stiilis tehingud on igapäevased ja endastmõistetavad. Linna valitsemis- ja propagandakulud ületavad ammu mõistlikkuse piiri, kokku on hoitud vaid kõige nõrgemate – laste arvelt!

Õudne on pealt vaadata, kui perfomance’i mees näitemängu, vale ja tühjade lubadustega inimesi lolliks teeb. Samas kihutab pealinn täie auruga pankroti suunas.
Tuletagem meelde, et Tallinn on ligi 400 000 inimese väärikas elupaik, mitte ennasttäis poliitartistide näitelava.

Kes suudaks pidurit panna?


Tea Kurvits,
Kultuur ja Elu peatoimetaja


 


kirjuta meile! toimetus tellimine reklaam arhiiv