|
|
Nord Stream´i poolt Läänemere
põhja kavandatava Vene-Saksa gaasijuhtme teekond
läbiks Eesti majandusvööndisse jäävaid
alasid. Kaart: www.nord-stream.com
|
Venemaa hõivab Läänemere
tekst: jüri
liim
Järgnev Jüri Liimi
kirjutis on koosluses eelmise Kultuur ja Elu lehekülgedel
üllitatud loole Läänemere veealune luure
ja on sellisel kujul paberile pandud üheaegselt. Kõik
need materjalid on seotud määratlusega: Mida Vene impeerlikud
jõud võivad teha Balti meres, kui hakkavad siin
omavolitsema n.n. Gaasitrassi omanikena ja valvuritena.
Veidrat, kuid üpris oodatult
aga on toimunud juba lausa meie vetes alles suhteliselt hiljuti.
Teatavasti meie majandustsoonis viibisid kaks vene allveelaeva
koos ühe veepealse suure alusega. Selle kohta mainisid meie
ametivõimud ja ka press: Meie vetes viibisid kaks vene
allveelaeva koos saatelaevaga!!! Pahandati ka selle üle,
et miks soomlased meid sellest ei teavitanud!!! Selliste arusaamade
üle jääb ainult imestada ja Eestis traditsiooniliseks
saanud sõnadega hüüatada: Tule taevas appi!
Esiteks. Miks me süüdistame
selles soomlasi ja miks me ise ei suuda fikseerida meie vetes
toimuvat. Vabanduseks võimurid muidugi ütlevad: Ei
ole vastavaid veepealseid ja veealuseid radarseadmeid. Ometi näiteks
Eesti Wabariigi ajal sellisteks oma merepiiride vaatlusteks kasutati
kõige tavalisemaid pikksilmi kiikreid ja alati oldi
kursis oma vetes toimuvaga. Kas nüüd siis need teadmised,
oskused ja kõige lihtsamad vaatluse võimalused on
nimetatud?
Täielik ämber aga pandi seoses nende mainitud venelaste
alustega. Need kaks Vene Merejõudude diiselallveelaeva
saatsid pealveealust ja mitte vastupidi. See veepealne alus aga
omavoliliselt kammis meie merepõhja gaasitrassi (mitte
ainult) siiarajamise eesmärgil. See oli majanduslik (mitte
ainult) luureülesanne ja sõjalaevade poolne veepealse
aluse tegevuse turvamine.
Samuti tuleks öelda: Suured asjamehed. Te hakkate närima
oma tagumikke kui saate teada, et venelaste allveelaev(ad) on
teinud veealust luuret ka Tallinna lahes. Seda muidugi teatud
eesmärkidel ja milline sihitus hõlmab meie sadamates
seisvaid ja akvatooriumis liikuvaid erinevaid aluseid.
Selliste liikumiste ja tegevuste fikseerimise osas me oleme täiesti
saamatud, rääkimata siis veel vastavate meetmete kasutusele
võtmisest. Kõigest sellest tulenevalt jääb
tagamata meie aluste, sealhulgas ka lahes ja sadamas viibivate
reisilaevade ja reisijate turvalisus. Mõelge selle üle
kiiresti ja tõsiselt.
Avalikkusele on pajatatud Venemaa
gaasifirma Balti mere gaasitrassi turvamiseks tulevatest firma
allveelaevadest-kopteritest. Muidugi need tulevad, kuidas siis
teisiti. Sellest on räägitud, kuid paraku ei pajatata
midagi venelaste militaarplaanidest Balti meres ja merel seoses
sellega.
Ometi tulevad siia lisaks olemasolevatele veel kümmekond
Vene Mereväe moderniseeritud diiselallveelaeva. Vähemalt
esialgu saab tegu olema mainitud arvuga, kuid ei saa välistada
arvukuse suurendamist tulevikus. Mitte asjatult ei maininud ma
seoses 1981. aasta sündmustega Karlskrona baasi juures tuumalõhkepeadega
torpeedosid. Tol perioodil oli kõik katsetamisjärgus.
Kaasajaks aga on laeva ekipaai sisemise turvalisusega kõik
enam-vähem korras nii, et joodivotkat enam kulistama
ei pea. Need tuumatorpeedodega varustatud allveelaevad hakkavad
baseeruma venelaste poolt hõivatud nn Kaliningradi oblasti
(nõukogude-aegne piirkonna nimetus sakslaste Köningsberg)
militaarlinnas Sovetskis.
Usun, et avalikkust tabab üllatus, kui kuuldakse, et Kaliningradis
või Sovetskis ehitatakse lennukite emalaeva. See hakkab
vajaduse korral seilama Balti merel ja vaevalt ilma tiivuliste
kaaslasteta. Kõike planeeritakse ikka Balti merel võimu
haaramise eesmärgil ja oma äri, kapitalipaigutuste ja
majandushuvide kaitsmise põhjendusega.
Võite olla kindlad ka selles, et kogu meie ja kõigi
teiste Balti mere regiooni riikide tegevust hakatakse veelgi pingsamalt
kontrollima ja jälgima nii õhust, vee pealt kui ka
vee alt.
Kuid midagi on juba kauaaegselt
planeeritud näiteks Balti riikide osas, kes olid omal ajal
okupeeritud N Liidu poolt. Siin on kavandatud sisemise stabiilsuse
muutmise teel haarata võim või muuta riikide poliitilist
suundumust. Paraku on neis okupatsiooni all olnud riikides põlistatud
nõukoguliku okupatsiooni eesmärgid, muuta anastatud
riikides demograafilist olukorda. Selle olukorra põlistamise
ettureid nimetatakse vähemusrahvusteks.
Ma ei tea absoluutse täpsusega, kuidas on kodanikeks saamisega
Leedus ja Lätis, kuid Eesti peaks olema ainus riik maailmas,
kus on riiklikult ära määratud kodanikeks treimise
plaan vähemalt 5000 kodanikku tuleb aastas valmis
teha. Nii klopsitakse kokku tsiviiljõude Venemaa ambitsioonide
elluviimise toetamiseks. Loomulikult otsitakse ja leitaksegi kohapeal
mõni erakond või -konnad selles kaasaaitamise eesmärgil.
Taoline Eesti Vabariigi kodanike konveiervorpimine on kindlalt
kuritegelik tegevus oma rahva vastu ning kaasaaitamine Eesti riigi
omariikluse hävitamisele.
Eesti on pidevalt kogenud siia meie tahte vastaselt sisse toodud-tulnud
inimeste sovetlikku ja punast suurriiklikku mõttelaadi,
milline alatasa väljendub ka meie kõigi kogemuste
põhjal lausa igapäevases meile vaenulikus praktilises
tegevuses. Neil on tavalised loosungid: Me oleme Eesti Vabariigi
kodanikud elagu Venemaa elagu Nõukogude Liit
jne...
Nagu planeeritakse oma Saksa-Vene gaasitrassi militaarset kaitsmist,
nii tungitakse varem või hiljem sisse Eestisse, Lätisse,
Leedusse õigustusliku terminiga: kaasmaalaste kaitsmine.
Seoses nüüdseks väljakujunenud gaasilise
olukorraga tuleb Eesti merepiiri laiendada sel määral,
nagu lubavad seda rahvusvahelised seadused ja õigused.
Sama puudutab ka Soomet, Lätit. Leedut. Loomulikult oleks
tervitatav, kui teeksime seda koos Soomega. Kuid häda korral
tuleks seda teha kas või üksinda.
Mitte mingil juhul ei tohi lubada
ei venelasi ega sakslasi tuhnima meie majandustsoonis, rääkimata
territoriaalvetest. Kui seda siiski lubatakse, siis saab teiseks
etapiks olema uuritud paika gaasitorude paigutamine. Kui valitsus
annab sõrme, siis annab ka käe. Kui meie või
mõned teised riigid sellise sobramisega nõustuvad,
siis võib olla kindel, et tulevikus seda kibedalt kahetsevad.
Gaasitrassi teele sattuvad meremiinid või lõhkeained
on väike probleem. Nagu selgitasin, on kõige tõsisemaks
ohuks just uputatud keemiarelvade kogustes sobramine. Ma ei usu,
et trassi hakatakse neist uputamiskohtadest mööda viima.
Seda näitab ka planeering Gotlandi saare lähedal. Läbimise
suund on just samast kohast, kuhu tohututes kogustes uputati erinevaid
keemiarelvi. Keemiarelvade uputamisi teostati ka akvatooriumis
paigas, kus trass jõuab Saksamaale.
Kõik need gaasilised ettevõtmised-planeeringud
on väga ohtlikud meie riigile ja ka teistele, seda nii ökoloogiliselt,
poliitiliselt kui ka militaarselt. Kui näiteks veealune gaasitrass,
mille toru läbimõõt on üle meetri, plahvatab,
siis tekib ahelreaktsioon nii ühes kui teises käivituvas
ohus ja see ei ole väike.
Paraku mitte keegi suurtest tegijatest ei ole siiani küsinud,
miks seda gaasitrassi peab tingimata rajama merre, kus see on
meeletult kallim maapinnale rajatust? Miks ei või seda
rajada teis(t)e olemasoleva(te) kõrvale, näiteks selles
suunas ja lähedale, milline läbib juba Valgevenet suunaga
Euroopasse?
Gaasitrassi rajatakse selleks, et õigustada oma militaarset
kohalolekut balti merel. planeeritud sõjaliste jõudude
kohalolekuga taastatakse olnud ja kadumaläinud peremehetsemine
läänemere akvatooriumis.
Tõde on selline.
|
|
|