Kultuur ja Elu 4/2004


Kultuur ja Elu 3/2004

 

 

 

 


Tapa - seikluslinn?

tekst: K&E
foto: Heiki Vuntus

Õnneks on veel Eestimaal paiku, kus ei valitse ideede põud ning aur ei kulu vile peale, vaid tegudele. 10. novembril avati Tapa laste- ja noortekeskuses seiklusrada. Kuidas vahva mõte teoks sai ja mida seiklusrajal teha saab, sellest pajatab Tapa Lastekaitse Ühingu tegevjuht Ave Pappe.

Idee teha Tapale seiklusrada sündis kohalike aktivistide Ene ja Ivar Augasmägi peas juba kaks aastat tagasi. Sellest räägiti linnapeale Kuno Roobale, kuid et seiklusraja termin ja atraktsioon olid temale võõrad, otsustati sõita kõik koos Koseveskile seiklusrada vaatama ja ka läbi tegema. See oli suureks elamuseks kogu linnavalitsuse perele ning otsustati, et Tapal peaks ka selline rada olema. Kohe hakati otsima paika, kuhu seiklusrada ehitada. Et rada on üldjuhul mõeldud noortele ja lastele, otsustati see rajada Tapa laste- ja noortekeskuse hoovile, kus oli piisavalt ruumi ning vajadusel saab tegevusteks kasutada ka keskuse ruume.
Aga teadagi kaasneb kõiksugu vahvate ideedega alati üks mure, mille taha head mõtted tihtipeale toppama jäävad - rahamure. Raha taotleti nii linnavalitsuselt kui ka Hasartmängumaksu Nõukogust laste, noorte, perede, vanurite ja puuetega inimestega seotud investeeringute toetamise regionaalprogrammist. Mõlemast kohast ka raha saadi ning koguni küsitud summa ulatuses. Kokku läks seiklusrada maksma ligikaudu 48000 krooni. Seiklusraja ehitas valmis OÜ Seikluskoolitus Meelis Zujevi juhtimisel.

Mida põnevat seiklusrajal teha saab?

Seiklusrada on mõeldud kõigile alates 10. eluaastast, ülempiiri seatud ei ole, samuti ei oma tähtsust sugu. Küll aga omab tähtsust sitkus, tugevus, nutikus, koostöö- ja suhtlemisoskus. Meeskonna suuruseks ühe juhendaja puhul võiks olla 8-15 inimest. Juhendajaks on üks idee autoreid Ivar Augasmägi, kes paneb seiklejad proovile kümnel erineval atraktsioonil:

  • pliiats - meeskonnatööna toimub joonistamine liiva peale köite abil kahe meetri kõrguse pliiatsiga.
  • A täht - meeskonna abil aidatakse püsti A-täht ja üks inimene grupist liigub sellega punktist A punkti B. A tähte hoitakse püsti kahe või nelja köiega.
  • tarzaniköis - meeskond peab köie abil pääsema ühelt saarelt teisele, kogu meeskond peab saarele ära mahtuma ja keegi ei tohi jalgu maha panna.
  • sillaga saarelt saarele - sillaks on lauajupp, mille abil peab liikuma ühelt saarelt teisele. Saarteks on poolikud tünnid, kus tuleb seista kahel jalal, vähemalt hetkeks!
  • trossil kõnd - tross on postide vahel, postide kaugus üksteisest on kaks kuni kaheksa meetrit. Kogu meeskond peab jõudma algusest lõppu maha astumata.
  • ämblikuvõrk - meeskond peab läbima ämblikuvõrgu niite puutumata ja ühte ava tohib kasutada üks kord.
  • soo - meeskond peab nelja lauaga ja maasse pandud pakkudele neid asetades ületama soo, maha ei tohi astuda, meeskond peab laudadele ära mahtuma.
  • poom - meeskond on poomil ja peab seal vastavalt juhendaja korraldustele vahetama kohti, maha astunud või kukkunud meeskonna liige peab minema oma kohale tagasi.
  • pommiauk - köite abil, mille külge on kinnitatud konks, peab meeskond saama kätte maas asuvatest klotsidest ühe. Köied on kinnitatud ringis asetsevate postide külge, mille kaugus üksteisest on 6 meetrit.
  • tasakaaluharjutus - meeskonnaliikmed peavad eraldi minema kiigele ja saama selle tasakaalu. Uus liige võib minna siis kiigele, kui eelnevad olijad on kiige tasakaalu ponnistanud. Viimane meeskonnaliige ei tohi jääda kiige keskele.

Atraktsioonide kirjeldusi lugedeski on selge, et kuhjaga adrenaliini, hasarti, naeru ja nalja nabani on Tapa seiklusrajal tagatud. Huvi seiklusraja vastu on küllaltki suur ja tagasiside on olnud positiivne. Need, kes on seiklusraja läbinud, tahavad teha seda kindlasti veel ning neil, kes pole veel seiklusrajale sattunud, soovitan kindlasti see põnev asi läbi teha. Igatahes on sündinud vahva ajaveetmispaik kõigile ning hea põhjus, miks sõita Tapale. Tapa kui seikluslinn - miks ka mitte?


 


kirjuta meile! toimetus tellimine reklaam arhiiv