|
Henno Käo maailm
tekst: Margit-Mariann
Koppel
|
Henno Käo autoportree 2001. |
Ansambel Peoleo endine solist,
lastekirjanik ja kunstnik Henno Käo tähistas jaanuaris
kuuekümnendat sünnipäeva. Ise tunneb ta ennast
ikka veel poisikesena ja loodab, et on selle kuuekümne aastaga
paremaks saanud.
Henno Käole pakub lastele
raamatuid kirjutades pinget oma maailma loomine. Tema maailm on
värviküllane, helge ja mõnus. Parimaks kingiks,
mis elus saadud, loeb ta annet kirjutada lasteraamatuid ja joonistada
pilte. Kõigele lisaks armastab ta maalida kive. Kividel
on oma mälu ja oma vaim, usub ta. Juubeliks ilmus ka luulekogu
Hinge korter.
Ansambel Peoleo
solistina tegite nooruses kõvasti mürtsu.
Henno Käo: Meid kutsuti sageli igasugustele süldipidudele
mängima, kus olid pidulikult kaetud lauad ja kõik
sinna juurde kuuluv. Eks siis läksime natuke julgeks ja laulsime
mingeid metsavendade laule, mis oli tol ajal täielik tabu
ja lubamatu temp. See jõudis lõpuks muidugi, kuhu
vaja, ja teravaim elamus Peoleo aegadest ongi minu jaoks kodus
toimunud läbiotsimine. Siis tuli küll pioneeriraamatutest
loetud põrandaaluse revolutsionääri tunne peale.
Ma olin noor mees, äsja abiellunud ja meil ei olnud omaette
korteritki, elasime minu õe juures ühes toas. Ega
seal suurt midagi läbi otsida ei olnud, sest minusugusele
veerevale kivile polnud jõudnud veel sammalt kasvada. Kõige
rohkem oli raamatuid, päris mitu virna, need lapati muidugi
kõik läbi. Ei leitud midagi, mis oleks millelegi viidanud
ja mida oleks tasunud ära võtta kui asitõendit.
|
Peoleo riismed umbes 1969, pärast
mitmeid vintsutusi. Pildil vasakult Eino Mäelt , Lauri
Nebel ja Henno Käo. |
Aga meie ansambli liige Lauri Nebel elas Kivimäel,
ikka põlises eestiaegses korteris, ja tema lauasahtlist
olevat leitud eestiaegne sini-must-valge laualipuke, mis oli tol
ajal küll väga paha asi. Arreteerimist ei järgnenud,
küll aga tuli meil kolm päeva järjest kurikuulsa
Pagari tänava maja eraldi kabinettidesse ülekuulamistele
ilmuda. See oli nagu tööl käimine. Õhtuks
lasti ikka koju. Aga järgmisel hommikul kell üheksa
tuli jälle platsis olla. Ega näppe sahtli vahele ei
surutud. Tol ajal ma veel suitsetasin ja lubati isegi suitsu teha.
Kohvi küll ei pakutud. Uurija oli noor meesterahvas, eestlane.
Tuli istuda tema vastas ning vastata lõpututele küsimustele
kogu elu kohta, mis tolleks ajaks oli jõudnud mööduda,
vanaisast-vanaemast peale. Kus nad ikka olid olnud ja mida teinud.
Ma ei mäleta ühtegi teravamat küsimust, sest kõik
oli üks lõputu heietamine. Üldsüüdistuseks
oli muidugi nõukogude üliõpilasele sobimatu
käitumine.
Rääkige
palun toonasest poliitilisest õhustikust.
Siis kestis veel Nikita-järgne sulaaeg, kui olud olid
justkui vabamad ning võis juba üht-teist lubada. Meil
paistis see kõigepealt silma kirjanduselus, ilmusid noorte
luuletajate kassetid, esimene neist vist 1962. See tundus tol
ajal väga põnev luule serveerimise vorm, vaimustus
oli suur. 1960ndate alguses paistis ju kõigile, et elu
on nagu kuidagi inimlikumaks läinud. Nikita sula järellainetuses,
kui 1965. a hakkas häälitsema ansambel Peoleo, oli meil
see petlik vabaduse tunne ikka veel sees, ja teadmine, et oh,
nüüd võib kõike teha. Loomulikult läksime
sellega lõpuks ikkagi alt. Tundsime end liiga vabalt, kuid
poliitiline õhustik oli ju tõesti lootustandev.
Eriti aastal 1968, kui Tehhimaa poolt tuli eriline vabaduspuhang,
oli tunne, et nüüd ometi hakkab midagi toimuma ja rebenema.
Aga kui vabaduse esimesed õrnad võrsed seal tankiroomikute
all lömastati, hakkas ka siin kõik mattuma ränga
tolmukorra alla ja lisaks veel mingisse erilisse uttu. Aeg läks
iga aastaga umbsemaks, nuhkimine kasvas.
Imelikul kombel loeti isegi meie lorilauludest mingi sõnum
välja, kuigi nii naiivsed me ometi ei olnud, et oleksime
lausa otse üles kutsunud riiki kukutama või midagi
sihukest. Aga ridade vahele peitmine oli ju nõukogude ajal
vägagi harilik asi. Vastava esituse ja intonatsiooni korral
sai publik suurepäraselt aru, mida tegelikult taheti öelda.
Rahvas võttis tänuliku rõõmuga vastu
pisimagi killu, mis kuhugi oli surutud. Sellega saabki ehk seletada
Peoleo päris suurt menu. Meie ansambli põhilise laulutekstide
nikerdajana püüdsin ikka neid killukesi siia-sinna peita.
Ilma asjameestelt saadud ametliku esinemisloata ei tohtinud ükski
punt tol ajal püüne peal nägu näidata. Ärakeelamisi
tuli ikka ette, aga loa saime harilikult mingi aja pärast
tagasi, kui olime ennast n-ö hästi üleval pidanud.
Ükskord keelati meid jälle, kuid ka siis ei läinud
asi veel nii hulluks, et julgeolek oleks mängu tulnud. Esinemisloa
tagasisaamise tingimuseks oli teha üks tõeline sisult
sotsialistlik, vormilt rahvuslik, kõigile tolle aja nõuetele
vastav laul. Võtsin siis kätte ja hakkasin teksti
nuputama. Seda pole mul kahjuks alles, muidu tsiteeriksin, aga
mäletan, et seal oli juttu mõõkade tagumisest
atradeks ja et inimene on inimesele sõber, seltsimees ja
vend. Lühidalt oli tegu väga ideloogilise ja sihilikult
ülepaisutatud paatosliku tekstiga, mis võis paista
nagu tolleaegse ajalehe Rahva Hääl juhtkiri,
ainult et riimis. Tekst vaadati läbi ja tundus ilmselt asjameestele
vastuvõetav patriootline, ideeline ja mis kõik
veel. Lõpuks ometi üks uus ja kommunistlikule noorsoole
sobilik laul! Ja antigi luba laul raadios linti teha.
Eino Mäelt, praegune tuntud klaasikunstnik ja toonane ansambli
liige, tegi viisi ja nii lindistasimegi. Kui seda linti siis kuulati,
selgus asjameestele, et laul on häbematu pila. Koos viisi
ja esituslaadiga tuli välja selle tegelik mõte. Laul
kustutati ja meie keeluaega muidugi pikendati. Neid pisemaid ärakeelamisi
oli muidugi veel, aga ükskord tuli see lõplik, koos
KGBga. Kinni mind ei pandud, lasti hoopis ENSV Riiklikust Kunstiinstituudist
lahti. Olingi lindprii.
On olemas kirjanik
Henno Käo, kunstnik Henno Käo ja muusik Henno Käo.
Milline neist on Teile endale kõige hingelähedasem?
Muusik on nüüd küll kõvasti üle
pakutud, muusik pole ma kunagi olnud. Laulda mulle lihtsalt meeldis
ning vanasti sai seda palju ka tehtud ja natuke kitarrigi plõnnitud.
Nüüd enam ei meeldi, ja kui palutaksegi, püüan
kõrvale vingerdada, öeldes, et minu laul on lauldud.
Sellest ajast on jäänud veel laulutekstid, teen neid
tänase päevani, kui tellitakse. Aga kas kirjanik või
kunstnik? Viimastel aegadel tahaksin üha rohkem olla ja tunnengi
end lastekirjanikuna. Minu jaoks omab lugude välja mõtlemine,
n-ö maailma loomine järjest rohkem tähtsust. Piltide
joonistamine sinna juurde on juba teisejärgulisem, kuigi
mulle meeldib hirmsasti ka joonistada. Aga alguses oli ju sõna.
Ja on ikka veel.
Kui kuulete sõna
lapsepõlv, siis mis kõige esimesena
meenub?
Lapsepõlvega seoses meenub kõigepealt koduümbruse
maastik Saaremaal, valged kruusateed, kiviaiad, kadakad ning sakiline
silmapiir, mis näis olevat ahvatlevalt lähedal ja kuhu
oli kange tahtmine minna. Mõnikord hakkasingi minema. Või
säherdune mälestuspilt: astun ilusal suvehommikul õue.
Sirelid õitsevad ja lõhnavad. Kerge soe tuulehoog.
Kõrge sinine taevakumm ilusate valgete pilvedega. Aimdus,
et ees on terve igavik. Eriliselt magus vabaduse tunne. Kõik
võis veel juhtuda ja kõike võis veel ette
võtta. Möödunud kevadel nägi trükivalgust
raamat Kui veel telekat ei olnud (Ilo 2001), kus on
tubli tükk minu lapsepõlvest, nii nagu see tõesti
oli.
Millest
ühel täismehel huvi just nimelt lasteraamatute vastu?
Lasteraamatu või ka lihtsalt raamatu vastu on mul
huvi olnud niikaua, kui ennast mäletan. Sõjajärgsel
ajal ei ilmunud ju iga päev uusi lasteraamatuid ja üldse
oli raamatuid vähe. Lugesin kõike, mis kätte
sain. Neelasin koguni Stalini preemia laureaate ja muidugi käest
kätte liikuvat nn kollast kirjandust. Õnneks olid
meil toredad naabrid ja neil terve kapitäis eestiaegseid
lasteraamatuid. Käisin neid sealt pidevalt laenamas, kuni
kõik said loetud. Hiljemgi ei kadunud huvi lasteraamatu
vastu miskipärast kuhugi ja hoidsin neil ikka silma peal.
Vaatasin lasteraamatu pilte ja mõtlesin, et oleks alles
mõnus neid ise joonistada. Tegin aga muid asju nukufilme,
õppisin Villu Tootsi juures kalligraafiat, olin ühe
asutuse kunstnik jne. Ja ükskord vedaski nii, et kirjastusest
Eesti Raamat pakuti illustreerimistööd. Kuna minu jaoks
oli see ülitähtis sündmus, seisab mul elu lõpuni
meeles, et see juhtus aastal 1982. Ja et see oli Leelo Tungla
luuletuskogu Väike ranits.
Lastekirjandus tõmbab mind endiselt ka lihtsalt lugemise
mõttes. Ausalt öelda peangi just lastekirjandust selleks
tõeliseks kirjanduseks. Hea lastekirjandus on nagu maailma
loomine, ja milleks luua vastikut, närust ja ülekohtust
maailma, kui see on juba niigi olemas? Vähemalt rusuval argipäeval
tundub meile vahel nii. Tegelikult maailm aga ongi ilus ja hea,
see ei paista ainult kõikvõimaliku kuhjunud rämpsu
tagant välja ja me oleme selle unustanud. Lastekirjandus
peabki seda meile jälle meelde tuletama.
Nn täiskasvanute kirjandusest võib muidugi leida paljutki,
aga viimasel ajal ei taha neid uuemaid asju eriti kätte võtta.
Kas või juba sellepärast, et seal pole loomisega mingit
pistmist, need on otse elust või iseenese sisikonnast maha
kirjutatud. Ja nende armetute koopiate juures ülbitsetakse
ning tehakse tähtsat nägu, et kultuskirjanikud ja puha.
Mis pinget sihuke värk ikka peaks pakkuma? Mulle küll
ei paku. Eriti veel, kui see koopia on võimalikult rõvedaks
ja jälgiks aetud. Ei, tänan! See kõik vohab juba
liigagi kaua ka kujutavas kunstis. Olen sattunud näitustele,
mis on võtnud lausa põdema nii kehv on pärast
olla. Kõik see kokku on sihiteadlik negatiivse energia
võimendamine, või ütleme otse välja
Saatana teenimine. Just hea lastekirjandus on see, mida tasub
ikka lugeda ja püüda ka ise jõudumööda
teha. Ma ei mõtlegi kirjutada täiskasvanutele, vaid
ikka ja ainult lastele.
Kui oluline on
raamat tänapäeva lapsele, kes hangib enamiku teabe arvutist?
Käin väga palju koolides lugejatega kohtumas ja
ikka kuulen siit-sealt, et lapsed loevad tänapäeval
vähem. Loomulikult nad loevad vähem, kui on nii palju
muudki põnevat teha. Kas või juba arvutiahvatlused
ja telekavaatamine, need võtavad lihtsalt ära aja,
mis varem kulus lugemisele. Kahju muidugi, aga mis parata. Siiski
olen kohanud ka lapsi, kes endiselt loevad, ja isuga. Leidub neidki,
kes on läbi lugenud ka mõne minu raamatu. Nii et kõik
ei ole veel sugugi kadunud ja ma usun, et raamat ei kao kuhugi.
Millised kirjutatud
raamatutest endale kõige rohkem meeldivad ning kes tegelastest
kõige armsamad on?
Üheks lemmikuks on Dondijutud. Pehme d-ga
sellepärast, et seal on üks sihuke tegelane, harilik
tont, kes kirjutab oma nime suure D-ga, et oleks rohkem välismaa
moodi ja igati peenem. See ilmus juba üsna ammu, 1993. Ja
lemmik on sellepärast, et mäletan, kuivõrd mõnus
oli seda kirjutada. Lood tulid nagu iseenesest ja igal pool, kus
ma parasjagu ka viibisin, ole ainult mees ja kirjuta üles.
Paber ja pliiats pidid kogu aeg taskus olema. Vehkisin kirjutada
nii rongis kui bussis. Eriti mõnus oli kirjutada praami
peal Saaremaale sõites või sealt tulles. Ja kuigi
igavene eputis, on see Dont siiski päris lahe sell. Kipub
teine vahel teistessegi raamatutesse pugema.
Eespool juba mainisin raamatut Kui veel telekat ei olnud.
Seal ei ole ma midagi välja mõtelnud, aga sellest
hoolimata oli seda lõbus kirjutada, meenutades mitmeid
poisipõlves juhtunud seiku ja elades veelkord sisse sellesse
aega, kui tõesti veel telekat ei olnud. Mis seal telekast
rääkida, meie külas ei olnud isegi elektrit ja
elati ka kenasti ära. On juhtunud, et just vanemad inimesed,
kes on sattunud seda lugema, on tulnud lausa tänama ja õhanud,
et täpselt nagu nende lapsepõlv. Nii et sealt on leitud
kui mitte muud, siis äratundmisrõõmu.
Milline oli viimane
meeldejääv lugemiselamus?
Lõpetasin just Harri Haameri Meie elu on taevas
(Logos 2001), mälestusteraamatu Siberi vangilaagritest. Need
on väga haaravad pildikesed. Harri Haamer oli teatavasti
kirikuõpetaja ning see oligi tema süü. Lugedes
on selgesti tunda, et autor ei olnud seda kirja pannes kibestunud
ega haudunud mingit kättemaksu. Nagu kristlasele kohane,
oli ta kõigile andestanud. Ta ei ole püüdnud
lugejaid ehmatada nende jubedustega, mis seal tegelikult toimusid,
vaid on leidnud mingi teise tasandi, kuidas neid hirmsaid laagriaastaid
meile edastada. See on hea näide sellest, kuidas inimene
suudab ka kõige äärmuslikumas olukorras Jumala
abiga inimeseks jääda. Kui praegused trendikirjanikud
ulbivad meelsasti mülkas ja lisavad kaifi suurendamiseks
ilgust juurdegi, siis Haameril oli kõik vastupidi. Ta jäi
puhtaks ja puhastas teisigi.
Lasteraamatutest proovisin hiljuti lugeda Harry Potteri esimest
raamatut. Kena, mõnus lugemine. Aga ma ei leidnud siiski
mitte midagi erilist ja ma ei saa aru sellest meeletust furoorist
selle ümber. Sellegipoolest on mul hea meel, et üks
just lastekirjandusse kuuluv asi on üle maailma tähelepanu
köitnud. Meie omadest lugesin üsna hiljuti Kivirähu
raamatut Sirli, Siim ja saladused ning oskan selle
kohta ainult parimaid sõnu öelda. Hea oli lugeda ka
Ott Arderi viimast luulekogu Tähetolgus.
Ike Volkov kirjutas
12. jaanuari Postimehes artiklis pealkirjaga Miks
Muusika? sellest, et muusika asemel vohab meil diletantlus
ja et kõik on taandunud müügile ning mallikujundamisele,
millel pole midagi pistmist muusikaga. Kuidas loomeinimesena seda
kommenteerite?
Ma ei ole muidugi asjatundja ning pole ausalt öelda
ka jälginud selle maailma sagimisi, mida nimetatakse vist
koguni muusikabisnisiks. Aga mind on häirinud ja häirib
ikka mingisugune imelik tendents ainult inglise keeles laulda,
nagu see kuhugi viiks või nagu seal siis äkki märgataks,
et oi, näed, siin laulab ka keegi õudselt hästi.
Nagunii keegi ei märka, nii et olgu rahulikud. Ja kui keegi
tõesti peaks meie vastu huvi tundma, märgatakse ka
siis, kui lauldakse hästi eesti keeles. See on mingi narr
lastehaigus, mis tuleb ilmselt läbi põdeda. Kui tahetakse
oma rahvale laulda, siis lauldagu ikka rahva emakeeles. Aga mine
tea, äkki lõõritatakse väljamaa keeles
selleks, et varjata tekstide nõmedust. Kui ikka laulad,
et ai lav õunli juu või pliis
dõunt fogett mii, siis on kohe teine tubakas. Sellest
Ike leheloost leidsin palju mõtteid, mida olen ka ise mõtelnud.
Ta on asjale sutsu lähemal ja teda võib uskuda. Mis
siin ikka kommenteerida, nii see ju täpselt ongi, et meie
popmuusikas vohab tühine labasus. Kirjutan Ike artiklile
mõlema käega alla! Mul on kohutavalt kahju, et meil
polnud nii palju oidu, uhkust ja jäärapäisust,
et minna oma riigi pealinnas toimuval Eurovisiooni lauluvõistlusel
välja eestikeelse lauluga. Sellist võimalust ei tule
enam kunagi.
Kuidas hindate
praegust kultuuripoliitikat?
Arvatakse, et kui mehed kokku saavad, räägivad
nad ikka spordist, autodest ja poliitikast. Naistest nagunii,
aga selle jätame praegu kõrvale. Kui see on nii, siis
polegi mul millestki rääkida autot ei ole, sporti
telekast ei vaata ja poliitikaga ei tegele. Olen, jah, poliitikast
võimalikult kaugel seisev isik, kuigi kultuuripoliitika
peaks justkui lähem olema. Aga tühja ta on. Ma ei tea,
kas see on kultuuripoliitika, kui poputatakse sihukest kunsti,
et kui seda vaatad, on mitu päeva sant olla. Minu isiklik
kultuuripoliitika on igatahes see, et nüüd püüan
ma ettevaatuse mõttes alati täpselt järele uurida,
mis näitusega on tegu, enne kui sisse astun.
Mis Teile praeguses
Eesti elus meeldib ja mis mitte?
Vaatan ikka seda lippu Pikas Hermannis. See pole muidugi
meeldimise või mittemeeldimise küsimus, vaid midagi
palju sügavamat. Minu jaoks ei ole veel endastmõistetav
ja harilik, et see lipp seal on. Mäletan selgesti, kuidas
vaatasin Vene ajal seal tilpnevat punast plagu ja mõtlesin,
et kas ükskord algab aega... Aeg algas.
Väga meeldib see, et ajakirja Kroonika kõrval on ikka
veel täies elujõus ka lasteajakiri Täheke. Lugege
seda ja te ei kahetse! Noh, muidugi meeldib ka meie oma kroon,
ilusaim raha maailmas. Kui mul on see taskus, naudin ma seda ja
mul on kahju, et tulevad eurod. Aga midagi pole parata, selle
vastu ilmselt ei saa. Küllap tuleb meil ikkagi oma kondid
sinna Euroopa Liitu vedada.
Kohe kuidagi ei istu see jagamine esimeseks ja teiseks Eestiks.
Ma ei tea, kas teist Eestit üldse eksisteeribki. Mõistagi
on vaesemaid ja rikkamaid inimesi, aga neidki on ju palju, kes
saavad hästi hakkama, kuigi pole mingid rikkad. Ma usun,
et neid on kõige rohkem. Neist ei räägita aga
üldse. On see kolmas Eesti? Ajakirjanduse jaoks nad lihtsalt
ei ületa uudisekünnist. Just ajakirjandus ongi vist
selle lõhe olemasolevaks kuulutanud ja püüab
seda laiemakski kangutada. Kui pisutki ringi vaadata, leiab muidugi
küll ja küll asju, mis ei meeldi ega saagi meeldida.
Kuid mis siin viriseda. Oleme ju ikkagi lõpuks tõeliselt
vabad ja meil on veel palju ees. Kui asjad hästi lähevad
ja Jumal tahab, peaks meist ja meie riigist veel asjagi saama.
Milliseid iseloomuomadusi
inimestes hindate ja milliseid ei talu?
Sellele küsimusele ei saagi ju teisiti vastata, kui
et hindan ikka headust, ausust ja rõõmsameelsust.
See on kohe tunda, kui inimene on mõnus ja positiivne.
Siis on temaga hea suhelda ja järelikult on kõik korras
ka muude asjadega. Muidugi häirib viimasel ajal üha
rohkem mitmeteski ringkondades välja paistev ülbus,
üleolek ja praalimine. Ka üha enam vohama kippuv pealiskaudsus,
mis tuleb ilmselt sellest, et maailm on nii lahti, tahaks nagu
kõike haarata. Aga seda pealiskaudsemaks kõik muutub.
Murelikuks teeb, et avaldatud uuringuandmete põhjal on
väga paljud noored valmis jätma Eesti kus seda ja teist.
Kurb, tõesti kurb.
Te armastate maalida
kive. Millega kivid teid lummavad?
Tõmme kivide poole on olnud pisikesest peale. Kui
olin hästi väike, siis arvasin, et kivid kasvavad. Et
võib istutada maha pisikese kivi ja see kasvab kunagi suureks.
Tegin isegi proovi. Tõin oma Saaremaa koduõue mõne
väikese kivi ja panin mulda, et siis ükskord oleks õues
vähemalt üks suur kivi. Tuli välja, et nad siiski
ei kasvanud. Aga mul on Saaremaal ikkagi paar suurt kivi, lapsepõlvesõpra.
Sellest pole lugu, et nad lausa õue peal ei laiuta. Neist
ühest, suuremast, kirjutasin ka oma esimeses raamatus Suure
kivi lood (1985). Käin nüüdki, kui Saaremaale
satun, ilmtingimata nende juures ära. Patsutan neid ja mulle
tundub, et nad kuulavad mu ära, saavad aru, ja räägivad
ka mulle midagi. Mul on ikka olnud tunne, et kivi on tegelikult
midagi enamat, mitte lihtsalt üks mateeriakamakas. Temas
on midagi. Tal on oma mälu ja oma vaim.
Suvisel ajal meeldib mulle võtta maalitarbed, istuda looduses
mõnes ilusas kohas maha ja püüda natukestki sellest
ilust pildile saada. See on muidugi üsna lootusetu ettevõtmine,
kuid minu jaoks parim võimalus loodusesse sisseelamiseks.
Eks ma ikka maalin peale kivide muudki, mis pilgu ette jääb.
Hea on istuda kohe mitu tundi ja joonistada. Siis unustan kõik
muu maailmas. Tasapisi hakkab ka paberile midagi tekkima. See,
mis lõpuks paberile saab, polegi nii tähtis, sest
sügavam jälg jääb ikka minusse endasse. Kõik
me peaksime leidma aega, et tihedamini looduses käia ja seal
lihtsalt olla. Selle asemel, et sõita kuhugi välismaa
suurlinna, võiks minna lihtsalt oma kodusesse metsa ja
tunda end seal hästi. Sest sealt me oleme ju tulnud.
Kõige põnevam
inimene, kellega olete kohtunud?
Raske küsimus. Iga inimene on omamoodi põnev
ja üks on huvitavam kui teine. Igal inimesel on oma maailm,
kui ta seda ainult natukenegi avaks, nii et sellest aimu võiks
saada. Aga kindlasti on üks huvitavamaid inimesi, keda olen
kohanud, Fred Jüssi. Ta oskab loodusest rääkida
lausa vapustavalt hästi. Tema elamused on nii ehedad ja ta
suudab neid ilma kadudeta teistega jagada.
Mis podiseb hetkel
Teie loomingulises köögis?
Minu loominguline köök on pidevalt
auru täis ja üht-teist on alati pooleli. Eks ma ikka
ükskord mingi supi kokku keedan. Praegu on mul podisemas
koguni kaks suppi korraga. Või mine tea, äkki saab
ühest neist hoopis puder. Ikka lastele. Pisutki täpsemalt
on kummastki veel vara rääkida.
Kas loete ajakirja
Kultuur ja Elu?
Loen ikka, kui näppu juhtub. Omal ajal tuli see isegi
postkasti, aga viimastel aastatel pole enam jaksanud kõiki
asju tellida. Aga vahel ikka võtan kätte ja vaatan.
Vanast ajast on jäänud harjumus püüda nii
kultuuri kui ka eluga mingilgi määral kursis olla.
|
|